Stafafdeling

Bestuurssecretaris (24-32 uur)

Haal jij energie uit het ondersteunen van bestuurlijke processen en communiceer je moeiteloos op bestuurs- en directieniveau? Heb jij een scherp oog voor het verbeteren van processen en affiniteit met inhoudelijke vraagstukken binnen een organisatie? Dan nodigen we je graag uit om te solliciteren op deze veelzijdige en uitdagende functie binnen het sociaal domein. Hier krijg je de kans om jouw structurerende, verbindende en kritische vaardigheden in te zetten en samen te werken met diverse belanghebbenden, terwijl je een belangrijke bijdrage levert aan een sterker en efficiënter bestuur.

  • € 4.700 - € 6.700
  • Den Haag
  • B&A Kantoor
  • Parttime

Dit ga je doen

Als Bestuurssecretaris ben jij de brug tussen het bestuur en de organisatie. Je adviseert en ondersteunt het bestuur bij hun inhoudelijke en organisatorische taken en vervult een centrale rol binnen het managementteam. Je bent tevens secretaris van de Raad van Commissarissen. Je bent een betrokken sparringpartner die samen met het bestuur de juiste acties bepaalt en zorgt voor een heldere agenda, ook voor overleggen met de Raad van Commissarissen, het MT en de OR. Met jouw scherpe blik signaleer je risico’s en kansen en draag je bij aan een effectieve besluitvorming. Daarbij waarborg je de naleving van governance en regelgeving op bestuurlijk en toezichthoudend niveau. Naast jouw adviserende en inhoudelijke taken geef je leiding aan de Bestuurssecretaresse.

Waarom jij een waardevolle toevoeging bent 
Je werkt nauwgezet aan de kwaliteit van dossiers, houdt strategische jaarkalenders up-to-date en zorgt dat deadlines worden gehaald. Je kunt concepten doorgronden en praktisch vertalen naar een stappenplan, waarbij je altijd het resultaat en de haalbaarheid van doelen in het oog houdt. Daarnaast communiceer je helder en foutloos, zowel mondeling als schriftelijk. Je hebt gevoel voor timing en weet precies welke onderwerpen op welk moment bespreekbaar gemaakt moeten worden. Ook ben je bekend met het opstellen en onderhouden van interne reglementen en statuten en kun je het bestuur voorzien van juridisch advies of tijdig externe expertise inschakelen.

Met een hbo+ werk- en denkniveau en ervaring als bestuurs- of directiesecretaris of adviseur (bij voorkeur) in het sociaal domein, voel jij je thuis in een dynamische omgeving. Je hebt affiniteit met welzijnswerk en maatschappelijke vraagstukken. Jouw analytische vermogen, resultaatgerichtheid en flexibiliteit maken je een onmisbare schakel in het succes van ons bestuur en de organisatie.

Ben jij klaar om jouw expertise en betrokkenheid in te zetten voor een organisatie die verschil maakt in het sociaal domein? Solliciteer vandaag nog voor deze functie waarin je niet alleen ondersteunt, maar ook inspireert en verbindt.

Pluspunten van de functie

  • Salaris: een bruto basissalaris tussen €4.700,- en €6.700,- (als je fulltime werkt) met een gunstige reiskosten-, pensioen- en ziektekostenregeling. Daarnaast ontvang je 8,3% eindejaarsuitkering, vakantiegeld, een bijdrage ziektekostenverzekering en de mogelijkheid om jaarlijks extra verlofuren te kopen.

  • Werksfeer: Bij B&A Groep hechten wij veel waarde aan een open en prettige werksfeer. We werken in een gelijkwaardige, inclusieve en informele sfeer samen.

  • Vrije tijd: Je hebt recht op 29 vakantiedagen op fulltime basis en (afhankelijk van je leeftijd) vitaliteitsuren.

  • Trainingen en opleidingen: Zowel vakinhoudelijk als persoonlijk bieden we ruimte voor groei en ontwikkeling. Denk aan het volgen van bijeenkomsten, opleidingen, trainingen en cursussen. Bovendien blijf je vitaal en vakbekwaam met je eigen Loopbaanbudget.

  • Doorgroeimogelijkheden: B&A biedt naast de functie op kantoor, ook functies bij andere projecten. Mooi om persoonlijk en professioneel verder door te groeien.

  • Extraatjes: Je kan met korting fitnessen of een (elektrische) fiets aanschaffen en je bent van harte welkom bij feestelijke borrels en evenementen en leerzame bijeenkomsten. Natuurlijk ontvang je een mobiele telefoon en laptop voor zakelijk gebruik.

Hier ga je werken

Deze functie voer je uit op ons kantoor in Den Haag. Hier zijn alle ondersteunende afdelingen gehuisvest, zoals Finance, HR, IT, Communicatie en Facilitair. B&A is een organisatie die door heel Nederland actief is en verschillende advies- en uitvoeringsopdrachten uitvoert in het sociaal domein.

Noot aan externe bureaus: wij waarderen jullie wens om mee te helpen met het vinden van de juiste kandidaat. Toch kiezen wij ervoor om de vacature zelf te vervullen.

Reageren kan t/m zondag 26 januari 2025

Solliciteer direct

Het sollicitatieproces

01

Jij solliciteert

Als jij solliciteert op één van onze vacatures, bekijken wij jouw sollicitatie zorgvuldig én met aandacht. Binnen een week ontvang je via e-mail een reactie van ons.
02

Je wordt gebeld

Als er nog vragen zijn of onduidelijkheden over jouw sollicitatie dan wordt je gebeld door onze recruiter of de leidinggevende.
03

Een uitnodiging volgt

We nodigen je uit voor een eerste gesprek. Als we denken dat deze functie minder bij je past, kijken we of er andere boeiende vacatures zijn die je misschien leuk vindt.
04

Elkaar in het echt ontmoeten

Tijdens het eerste gesprek leren we elkaar beter kennen. We zijn benieuwd naar jouw kennis, ervaring en vaardigheden en delen alle ins en outs van de functie. Jij mag ons ook het hemd van het lijf vragen. Wij vinden het belangrijk dat de rol helemaal bij je past. Want als jij lekker functioneert en blij bent, hebben wij er een top collega bij!
05

Een opdracht of assessment

Voor sommige functies werken we met een businesscase of assessment. Hierin kun je jouw expertise en manier van werken laten zien, zodat we samen kunnen beoordelen of deze functie een goede stap voor je is. We overvallen je hier uiteraard niet mee en informeren je er, indien het van toepassing is, verder over tijdens het kennismakingsgesprek.
06

Het tweede gesprek

Voelt het aan beide kanten goed? Dan nodigen we je uit voor een tweede gesprek. Hier gaan we dieper in op de functie, het team en jouw rol. Als je een opdracht hebt gedaan, bespreken we de resultaten.
07

Arbeidsvoorwaardengesprek

Meestal zijn twee gesprekken genoeg om te bepalen of we een match zijn. Als dat zo is, doen we je een aanbod met een passend salaris en bespreken onze arbeidsvoorwaarden. Soms vragen we naar referenties die positieve en relevante feedback kunnen geven over jou als persoon en hoe je werkt.
08

De onboarding kan beginnen

Ga je akkoord met het aanbod en heb je het contract getekend? We checken nog een laatste keer alle papierwerk en vragen om je Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Daarna heten we je van harte welkom en begint de informatieve onboarding. Daarin leer je alles over de organisatie en het team waarin je aan de slag gaat.

Solliciteer direct

Simone Barel

Bestuurssecretaris

Verhalen van collega’s