B&A zag dat ik meer in mijn mars had
Paulien Tuunter is al bijna 28 jaar een vast gezicht bij B&A. Ze maakte destijds de overstap van een slagerij naar de schoonmaak bij B&A. Inmiddels werkt ze als facilitair medewerker. “Ik ben van nature een aanpakker. Als ik tijdens het schoonmaken zag dat het kopieerpapier op was dan vulde ik het meteen maar even aan. B&A zag dat ik meer in mijn mars had dan alleen schoonmaken. Zo kreeg ik meer verantwoordelijkheden en ander, nog leuker werk.
“Binnen no-time stond ik te stofzuigen.”
Paulien kreeg de tip om bij B&A te werken van haar zus, die haar vertelde dat er werk in de schoonmaak was. “Dat leek me wel wat. Binnen no-time stond ik te stofzuigen. Door de jaren heen veranderde mijn functie. Op dit moment ondersteun ik vooral mensen met vragen over of problemen met hun laptop of telefoon. Maar ik regel ook veel praktische zaken wanneer iemand in dienst komt. Van het regelen van een mailadres tot het inrichten van de laptop en telefoon.”
“Problemen oplossen geeft me een kick.”
Als er lastige situaties zijn, dan is Paulien op haar best. “Laatst werden van een collega de telefoon en laptop gestolen uit de auto. Dan ga ik aan. Problemen oplossen geeft me een kick. Het lukte uiteindelijk om het terug te vinden door in te loggen in haar account en een signaal te verzenden. Zulke successen zijn de leuke dingen van mijn werk.”
“Zit de stekker er wel in?”
Om op de facilitaire afdeling te werken moet je stressbestendig zijn. Problemen moeten namelijk zo snel mogelijk opgelost worden. Paulien vertelt: “Elke dag is anders, ik verveel me nooit. Er zijn verrassende vragen en soms zijn dingen juist heel simpel op te lossen door te vragen: ‘Zit de stekker er wel in?’ Vaak blijkt dat niet zo te zijn. Ik vind het heel leuk dat ik zoveel verschillende dingen doe, en dat ik collega’s help met kleine en grote zaken, zodat ze weer lekker aan het werk kunnen. Van blije collega’s word ik ook blij!”