Privacyverklaring

Dit is de Privacyverklaring van Stichting B&A en alle daaronder liggende entiteiten (B&A B.V., B&A Civic B.V., B&A Buurtteam Amsterdam Zuidoost B.V., B&A WMO Diensten B.V. en B&A SHV B.V.) en is van toepassing op alle persoonsgegevens die wij (geheel of gedeeltelijk geautomatiseerd) van jou verwerken.

Waarom deze Privacyverklaring?

In deze verklaring leggen wij uit hoe wij omgaan met de persoonsgegevens van onze medewerkers, stagiaires en vrijwilligers. Je leest hierin welke gegevens wij verwerken, waarom, hoe we ermee omgaan, aan wie we ze eventueel doorgeven en welke rechten jij hebt.

Wat zijn persoonsgegevens?

Alle gegevens die te herleiden zijn tot een natuurlijk persoon, zoals naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer, e-mailadres etc. Deze verkrijgen we bijvoorbeeld bij sollicitaties, dienstverbanden of websitebezoeken.

Van wie verwerken wij gegevens?

Wij verwerken persoonsgegevens van (potentiële) medewerkers, stagiaires en vrijwilligers. Verwerken betekent o.a. verzamelen, opslaan, gebruiken, en verstrekken aan derden.

Wie is verantwoordelijk?

De verwerkingsverantwoordelijken zijn Stichting B&A en de eerder genoemde B&A-entiteiten.

Grondslagen voor verwerking

Wij verwerken persoonsgegevens op basis van:

  • Uitvoering (arbeids)overeenkomst

  • Wettelijke verplichting

  • Gerechtvaardigd belang

  • Toestemming van betrokkene

Welke gegevens verwerken wij?

  • BSN

  • Naam en geslacht

  • Geboortegegevens

  • Adres en contactgegevens

  • Bankgegevens

  • Gegevens over partner/kinderen (voor pensioen)

  • Kenteken (bij parkeervergunning)

  • Profielfoto en camerabeelden

Doeleinden van verwerking

  • Contact en communicatie

  • Informatievoorziening

  • Veiligheid

  • Personeels- en salarisadministratie

  • Voldoen aan arbeidscontractuele verplichtingen

Delen van gegevens

Gegevens kunnen gedeeld worden met:

  • Belastingdienst

  • UWV

  • Arbodienst

  • Verzuimverzekeraar

  • Pensioenfonds/-verzekeraar

  • Accountant

Beveiliging

Wij nemen technische en organisatorische maatregelen (zoals firewalls, toegangsbeheer en beveiligde servers) om jouw gegevens te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang of misbruik.

Bewaartermijnen

  • Personeelsdossier: tot 2 jaar na uitdiensttreding

  • Sollicitaties: tot 4 weken na afwijzing

Vertrouwelijkheid

Iedereen die toegang heeft tot jouw gegevens heeft een geheimhoudingsplicht.

Jouw rechten

  • Informatie en inzage

  • Rectificatie

  • Gegevenswissing

  • Beperking van verwerking

  • Bezwaar

  • Gegevensoverdraagbaarheid

Je kunt hiervoor contact opnemen via: privacy@bagroep.nl
We reageren binnen één maand. Niet elk verzoek hoeft ingewilligd te worden.

Incidenten

Bij (vermoedens van) datalekken volgen wij vastgestelde protocollen. Je wordt geïnformeerd als dit gevolgen voor je kan hebben.

Contact en klachten

Vragen/klachten: privacy@bagroep.nl
Functionaris Gegevensbescherming: BAGroepFG@bmgrip.nl
Klacht bij Autoriteit Persoonsgegevens mogelijk via: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl


Ingangsdatum: 20 februari 2023
Versie: 1.1 – Classificatie: Openbaar